Holisztikus tábor - Július 13-15 - Jelentkezz!
Sign up with your email address to be the first to know about new products, VIP offers, blog features & more.

A gyomorrontásról egy picit másképpen

Talán nincs is olyan ember, aki élete folyamán ne találkozott volna a gyomorrontás kínzó érzésével. Lássuk, milyen hétköznapinak tűnő élelmiszereket veszünk magunkhoz, amelyek azonban magukban rejthetnek bizonyos „veszélyeket”. Fontos a hajlam, a mérték, az időzítés, az egészségi állapot. Ezek után pedig azt is megvizsgáljuk, hogy spirituális szempontból milyen nem elhanyagolható előnyei vannak/lehetnek a nagyobb mennyiségben sajnos gyomorrontást előidéző étkeinknek.

 

Magyarországon a legtöbbet vásárolt gyógyhatású készítmények sorában az első ötös fogatban szerepelnek a savlekötők, a puffadás-gátlók, a gyomorégést és gyomorrontást elűző készítmények. Hasonlóan előkelő helyet foglal el a reklámpiacon is a sokféle, gyomorra ható csodaszer.

Nyugodtan kijelenthetjük, hogy a gyomrunkkal nincs minden a legnagyobb rendben.

 

Talán nem állunk messze az igazságtól, ha kijelentjük, hogy a mindennapi stresszt, a helytelen táplálkozás és a rendszertelen étkezés okozta mellékhatásokat nem veszi be a gyomrunk. Valóban, létezik összefüggés a lelki állapotaink és az emésztésünk, ezen belül a gyomor nyálkahártyája között.

 

A nem fertőzéses eredetű gyomorrontás ellen úgy védekezhetnénk a legjobban, ha lassan – nem kapkodva, nem habzsolva – ennénk, ha rostokban gazdag élelmiszereket fogyasztanánk, ha megfelelő pihenő időt hagynánk evés után az emésztésre és a felszívódásra, s ha – nem utolsó sorban – rendszeresen karbantartanánk a testi, a mentális és a lelki önvalónkat.

Az sem mindegy, hogy vajon megrágjuk-e elég alaposan a falatokat, vagy hogy mennyire hidegen, illetve forrón nyeljük le azokat.

 

Tehát a jól kialakított életmód szinte kizárja a gyomorrontás lehetőségét. Ha viszont nem vagyunk elég fontosak saját magunk számára, vagy olykor „bűnözünk”, akkor nincs mit csodálkoznunk azon, hogy a gyomorpanaszok újra meg újra kiújulnak.

 

http://www.themediteckwellnessgateway.com/

Más rizikófaktoroknak számítanak a szenvedélybetegségeink következményei – vagy hívjuk inkább függőségeknek. Nem lehet elégszer elmondani, hogy a gyógyszerek (és különösen a progeszteron tartalmúak), az alkoholos és a szénsavas italok, az erős teák és kávék arányát szintén az egyéni paramétereinknek megfelelően kellene beállítani, vagy adott esetben ki kellene iktatni. A különféle drogok melléhatásai pedig csak 5-10 év múlva jönnek elő.

 

A húsok és a hústermékek nem csak savasítják a szervezetet, hanem a hozzájuk leginkább passzoló ízesítők által még inkább terhet rónak a gyomorra. A húsok textúráján kívül az elkészítési módjaik tovább nehezíthetik és elnyújthatják a megemésztésüket. Ne feledjük, a gyomorban kezdődik meg a fehérjék lebontása.

 

Másik nagy kedvencünk, a csípős ízesítés, illetve az intenzív fűszerek használata. Az erős paprika például a közhiedelemmel ellentétben nem tesz kárt a gyomorban, sőt elősegíti az emésztés. Mindazonáltal túlzásba vitele kerülendő. Jó hír viszont, hogy a csípős fűszerekben rengeteg tűz erő van, ami a személyiség belső tüzét az energiák révén növeli. Így a temperamentumra és a határozottságra voltaképpen jó hatással van az erős-csípős ízvilág.

 

A zsírokkal is érdemes csínján bánnunk. Sem a bő zsírban sült ételek, sem a magas zsírtartamú ételek – például egyes sajtok – nem könnyítenek a gyomrunk dolgán. Ugyanakkor, a zsírra szüksége van az idegrendszerünknek is a harmonikus működéséhez. Spirituális szempontból ugyanis a normális méretű zsírszövet előny, mivel bizonyos energiák közvetítéséhez fontos a zsír megfelelő mennyiségű jelenléte. Természetesen az elhízás, illetve a túlsúly már minden szempontból hátrányos.

 

Nem teljesen köztudott, hogy bizonyos élelmiszerek, mennyire nehezen emészthetők, illetve kifejezetten emészthetetlen részeket is tartalmaznak. Ilyenek a teljesség igénye nélkül: az uborka, a kukorica, a retek, a hagyma, a káposzta, a paprika vagy épp a hüvelyesek. A gyümölcsöknél pedig hadd emeljen ki a megfelelő tisztaságot és érettségi fokot. Bizony, a mosatlan vagy nem kellő alapossággal megtisztított (vagy a nem friss) gyümölcsök, továbbá az éretlen finomságok komoly veszélyt jelenthetnek többek között a gyomorra is.

Ez nem azt jelenti, hogy ne tartalmaznának létfontosságú anyagokat és energiákat, de másik oldalról nézve, nincs minden egyes összetevőjükkel könnyű dolga a gyomornak, illetve a tápcsatornának.

 

Végül, de nem utolsó sorban, hadd említsem meg a megfelelő vízfogyasztást, mint mindennek az alfáját. Figyeljünk a jó minőségű víz rendszeres fogyasztására!

 

Ne feledjük, hogy az immunrendszerünk jelentős része a tápcsatornánkban működik.

 

Boldog napot!

TÁRSOLDALUNK: www.napvallas.hu
signature

No Comments Yet.

What do you think?

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..