Holisztikus tábor - Július 13-15 - Jelentkezz!
Sign up with your email address to be the first to know about new products, VIP offers, blog features & more.

A Hitler által elrejtett, „mágikus erővel” bíró, ritka Leonardo da Vinci önarckép

Jóllehet 500 évvel ezelőtt még alig-alig ismerték a Leonardo da Vinciről készült törékeny, halványuló vörös krétarajzot, mégis egyesek hittek abban, hogy misztikus erővel rendelkezik.

 

Tartja magát egy torinoi mítosz, miszerint ezen az önarcképen látható Leonardo da Vinci tekintet annyira átható, hogy a szemlélőit hatalmas erővel itatja át.

 

Hitler módfelett érdeklődött az okkultizmus iránt. Többek között erre is vezethető vissza, hogy a szvasztikát választotta a Harmadik Birodalom jelképévé. A szanszkrit szvasztika szó szerencsét és jólétet jelent. A kabbalisztikus tanok és a titkos tanítások szerint a káosz erői hívhatók életre a szimbólum irányultságának megváltoztatásával.

 

Ennek folyományaképpen tűnt fel a jelkép a náci Németország zászlóján és a Náci Párt jelvényein, ami egy utalás volt azok számára, akiknek volt szemük a látásra, valamint beleláttak a Harmadik Birodalom okkult természetbe.

 

Hitler sohasem adott engedélyt Leonardo da Vinci önarcképének megtekintésére.

 

A BBC egyik riportja szerint a portréból áradó rejtélyes erő miatt költöztették azt titokban Torinoból Rómába a II. világháború idején, továbbá tartotta magát egy olyan hiedelem is, miszerint sohasem lenne szabad ezt a rajzot Hitlernek megkaparintania, mivel az még több hatalommal ruházná fel.

 

A rajzot a nácik elől suttyomban menekítették Rómába.

„Bármi legyen is a valódi indok, bizonyosan ez volt az egyetlen műalkotás a becses rajzokból és kéziratokból álló teljes kollekcióban, amit akkoriban elköltöztettek a torinoi Királyi Könyvtárból.”

 

A könyvtár jelenlegi igazgatója, Giovanni Saccani, azt állítja, hogy senki sem tudja pontosan, hogy hová is rejtették el. „Azért, hogy elejét vegyék a náci rablásnak, egy titkosszolgálati akció keretében teljes névtelenségbe burkolva szállítmányozták át Rómába.”

 

Ilyen viszontagságos körülmények közepette a rajz megóvása nem volt megfelelően átgondolt, illetve „nem rendelkeztek akkoriban az említett tudással és technikákkal sem.” – közölte Saccani.

 

„Magától értetődően ez nem tett jót az állapotának.”

 

A Királyi Könyvtárban tiszta vörös szőnyeg fedi a lépcsőket, s mi követjük a lépcsőfokokat, melyek egy biztonságos, vasalt ajtókkal ellátott föld alatti terembe vezetnek.

 

 

A portré a „Savoyai Carlo Alberto király által 1839-ben vásárolt hatalmas kollekció részét képezte. A szenvedélyes gyűjtő Giovanni Volpato-tól vette meg, aki egy Európát széltében-hosszában beutazó műkincskereskedő és kurátor volt. Rejtély, hogyan akadt rá Leonardo rajzaira, de tudomásunk van arról, hogy 70000 piemonti lírát kért a királytól a gyűjteményért.

 

Általában az 1515 körüli évekre datálják, ugyanakkor egyesek úgy vélik, hogy a kép jobban illik Leonardo 1490-es évekbeli stílusához, mégis a rajz témája egy idős ember.

 

„Nem volt túlzottan elragadtatva az önarckép ötletétől, és pont.” – meséli James Hall, Az Önarckép – Egy művelődéstörténet című könyv írója.  – „Ő nem hiszi, hogy a portrét Leonardo készítette volna. „Neki nem igazán tetszett az ötlet, miszerint a műalkotásnak egy művész önarcképének kellene lennie. Ő inkább azt szerette volna, ha a műalkotás egy ideált testesít meg.”

 

 

Hall úgy véli, hogy ez a rajz azért is válhatott híressé, mert Leonardo önarcképeinek a híján vagyunk. „Az emberek éppen úgy tudatára ébredtek ennek, mint a bölcsek kövének, s ragaszkodnak hozzá.”

 

Leonardo önarcképét olyan értékesnek tartják, hogy állami rendelet született az elmozdíthatatlanságáról.

 

Csak miniszteri engedéllyel lehet elköltöztetni. 2011-ben a Torino melletti Reggia di Venaria Reale-be szállították egy kiállításra Olaszország egyesítésének 150. évfordulója alkalmából.

 

„Egy speciálisan temperált hőmérsékletű tároló segítségével történő szállítással tartották fenn ugyanazt a levegőminőséget, mint ami az alagsorban is volt.” – meséli Saccani. – „Ezt a temperált hőmérsékletű tárolót azután egy ládába helyezték, amelyet egy külső védőborítással láttak el annak érdekében, hogy mindenféle rázkódást elkerülhessenek.” Ezt követően a csomagot egy felfegyverzett védőkísérettel és távolról működtetett állandó megfigyelő technika segítségével szállították el.

 

Egy ilyen rendkívül összetett, kényes és költséges vállalkozásra aligha fog sűrűn sor kerülni a jövőben.

 

Az elkövetkezendő hetekben a portré megtekintése céljából óránként 50 ember nyer bebocsátást a Királyi Könyvtár alagsorába 9 és 18 óra között, a terem hőmérsékletét némiképp csökkentik, hogy ezzel is ellensúlyozni tudják az emberek által kibocsátott hőt.

Forrás: http://www.messagetoeagle.com/davinciportraithitler.php#ixzz3IqvfFFTh

Fordította: Száraz György

 

Boldog napot!

TÁRSOLDALUNK: www.napvallas.hu
signature

No Comments Yet.

What do you think?

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..