Holisztikus tábor - Július 13-15 - Jelentkezz!
Sign up with your email address to be the first to know about new products, VIP offers, blog features & more.

Az étel és a lélek között fennálló hihetetlen kapcsolat

„Valójában sokkal többek vagyunk annál, mint amit megeszünk, mindazonáltal, amit elfogyasztunk, az segíthet bennünket abban, hogy sokkal többek lehessünk annál, amik vagyunk.” – Adelle Dabis

 

http://humansarefree.com/

 

Voltak már olyan pillanataid, amikor elég ételt ettél, mégis végül az volt az érzésed, hogy egyáltalán nem ettél semmit? Avagy előfordult már veled olyan, hogy maró éhség gyötört hébe-hóba annak dacára, hogy percre pontosan étkeztél?

 

Ez azért van így, mert az az étel, amit elfogyasztunk, nem elégíti ki a test és a lélek energiaszükségleteit. Bármilyen étel kerül is be a szervezetünkbe, az egyenes arányban van az energiaszintünkkel.

 

A jó testi energiaszint fenntartásának titka abban áll, hogy tudatában legyünk annak, hogy az elfogyasztott étel nem csupán hatással van a testünkre, hanem egyúttal az energiaszintünket is meghatározza.

 

A védikus csakra-rendszer szerint a testünkben található hét energiaközpont (avagy a hét csakra) a különféle ételeknek köszönhetően gyarapodik azért, hogy az energiaszintjét fenntarthassa, illetve hogy képes legyen a változásra. Ebből következik, hogy a testünk étel iránti igénye időről-időre akár változhat is.

 

Például, ha nehezen fejezzük ki magunkat vagy nehezünkre esik kikommunikálni az aktuális problémáinkat a hozzánk közelállóknak, akkor az a torok csakra blokkjának köszönhető, így módon a gyümölcsök és gyümölcslevek fogyasztásáról kiderülhet, hogy nagy segítség lehet a torok csakra megfiatalításában.

 

Azok, akik energetizálták a torok csakrájukat, még rendelkezhetnek szív csakra gátakkal, melyek felelősek a megérzéseinkért, a szeretet és a könyörület érzéséért, valamint azért, hogy meg tudjunk bocsájtani.

 

A zöld színű ételek, melyek klorofillban gazdagok, olyan nyers ételek, mint amilyenek a csírák, a zöld tea stb., segíthetnek abban, hogy feloldjuk a szív csakránkat blokkoló negatív energiát.

 

Minden csakra energiát igényel és energiát nyer ki az elfogyasztott ételből. Az alábbi diagram abban segít eligazodni, hogy mely élelmiszerünket, mely csakra igényli.

 

http://humansarefree.com/

 

Az energiaközpontjaink és azok az ételek, amelyek táplálják őket

 

Korona csakra:

Az isteni bölcsességgel való összekapcsolódásért felelős: böjtölés, légzés és meditálás

 

Harmadik szem csakra:

Az intuícióinkba vetett bizalomért felelős: áfonya, kékszőlő, szilva, lilakáposzta, levendula, szőlőlé, bor, lilahagyma, padlizsán

 

Torok csakra:

Az igazság kifejezéséért felelős: általában a folyékony dolgok – víz, gyümölcslevek, gyümölcsturmixok, húsleves, tea, jeges nyalókák, kókuszvíz

Tengeri növények: tengeri alga, tengeri moszat, kombu, ehető alga

 

Szív csakra:

A szeretet, a megbocsátás és az együttérzés megéléséért felelős: brokkoli, kelkáposzta, paraj, mángold, gyermekláncfű zöldje, petrezselyem, borsó, koriander, spárga, articsóka, cukkíni, káposzta, zeller, lime, zöldtea, bazsalikom, zsálya, kakukkfű, kelbimbó

 

Napfonat csakra:

A bátorság, az intellektus és az önbecsülés csakrája: kukorica, vajdió, citrom, napraforgó mag, kamilla, csicseriborsó, mustár, körte, kömény, kurkuma, ananász, banán

 

Keresztcsonti csakra:

Az élet szenvedéllyel történő átölelése tartozik ide: kantalup dinnye, narancs, mangó, körte, tök, vajdió leve, mandula, édesburgonya, méz, fahéj, gyömbér, sárgarépa, sárgabarack, nektarin, mandarin

 

Gyökér csakra:

A leföldelés érzete, a biztonságérzet és a védettség felelős:

Gyökérzöldségek: burgonya, cékla, fehérrépa, retek, vöröshagyma, fokhagyma

 

Piros gyümölcsök, zöldségek és fűszerek: alma, paradicsom, cseresznye, pirospaprika, görögdinnye, gránátalma, vörös bab, csípős paprika, cayenne bors, vörös áfonya, rózsaszín grapefruit, vesebab, piros málna

 

A tudatos étkezés gyakorlása

 

A tudatos étkezésnek össze kell kapcsolnia bennünket az evés élményével és az étel élvezetével azért, hogy minden egyes falatot kiélvezzünk, hogy elkerülhessük a figyelemelterelő gondolatokat és teljesen tudatában legyünk annak, amit éppen fogyasztunk.

 

A gyorséttermek, a diétás italok, a pizzák és az egészségtelen ennivalók korszakában élünk. Most, hogy belegondolok, az ételdivat az egyik legrosszabb dolog, ami az élelmiszeriparral történhet.

 

A fogyasztók bevonzását célzó ravasz marketing trükkök, az ételek jó kinézetűvé tétele extra mennyiségű színezőanyagot eredményez és az élelmiszerekben található kémiai anyagok kárt okoznak nekünk.

 

Ebből következik, hogy minden egyes alkalommal, amikor elcsábít bennünket valamilyen kajás szeszély, kérdezzük meg magunktól, hogy az adott étel vajon az életenergiáinkat is táplálja-e vagy sem, illetve hogy olyan étel-e, amely megfelel a mi energetikai rezgéseinkhez.

 

Időnk javarészében olyan ételekhez ragaszkodunk, amelyek megszabadítanak bennünket az unalomtól, az éhségtől vagy a kimerültségtől mivel tudományosan bizonyított tény, hogy a fokozottan élvezetes ízű ételek stimulálják az agy dopamin (boldogsághormon) kibocsátásának központját.

 

A tudatos étkezési körfolyamat: Miért eszem? Mikor szeretnék enni? Mit szoktam enni? Hogyan szoktam étkezni? Mennyit eszem? Mibe fektetem be az energiáimat?
http://humansarefree.com/

 

A tudatos étkezés egy olyan folyamat, amelynek során kiválasztjuk azt az ételt, amely a testünket és a lelkünket táplálja. Ismeretes az étel és az agy között fennálló kapcsolat. Faggassuk az elménket és hangolódjunk az életenergiánkra azért, hogy megtudhassuk, mire van szükségünk a tányérunkon.

 

Ismerjük meg az elfogyasztott étel ízét, szerkezetét, illatát és színét annak érdekében, hogy teljes egészében levezethessük az előnyeit. A mértéktartás szintén lényeges alkotóeleme a tudatos étkezésnek.

 

A kínai gyógyászatban azt ajánlják, hogy csupán addig együnk, amíg el nem érjük a 80 %-os jóllakottságot és soha „ne zabáljunk be”, mivel az gyengíti a gyomrunk és a beleink emésztő erejét és hosszú távon túl nagy megterhelést jelent a számukra.

 

Az élelmiszertudomány kutatói nem ajánlják, hogy kapkodva fejezzük be az étkezést, illetve evés közben komoly vagy bármilyen más párbeszédet folytassunk. Erre azért van szükség, mert közben hajlamosak vagyunk megfeledkezni az étel élvezéséről.

Csupán az, hogy az ételünket alaposan megrágjuk, már önmagában is képes a gyomorproblémák számos fajtájától megkímélni bennünket.

 

Mindemellett, eltekintve az élelmiszer kiválasztásától, figyelmet kellene szentelnünk az élelmiszer eredetére és elkészítési módjára. Amennyiben az ételünket pozitív energiákkal készítjük el, az ugyanolyan pozitív energiát fog nekünk kölcsönözni.

 

A tudatos étkezés ugyan gyakorlást kíván, de mihelyt hozzászokunk, már figyelmesebben fogjuk elfogyasztani az ételt.

 

Ne felejtsük el a következőt: „Az étkezés egy szükséglet, de intelligensen étkezni már művészet.” – François de la Rochefoucauld

 

Forrás: http://humansarefree.com

 

Fordította: Száraz György

 

Boldog napot!

TÁRSOLDALUNK: www.napvallas.hu
signature

No Comments Yet.

What do you think?

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..