Sign up with your email address to be the first to know about new products, VIP offers, blog features & more.

Az intuíció bekapcsolása: egy meditációs technika a tudat kiterjesztésére és a gondolatok kiegyensúlyozására

Megesett már veled, hogy a telefonod sípolt és te tudtad, hogy az egyik kliensed az. Néhányan ezt előérzetnek, mások egy röpke intuíció bevillanásának hívják. Az intuíció szó a latin in + tuiri (meglátni, megnézni) szóból ered és pszichológiai értelemben nem több ebben a kontextusban, mint összekapcsolódni olyan információkkal, melyeket a tudattalan elme minden pillanatban befogad.

 

„A tudattalan elme minden apró információt megfigyel és elraktároz” – állítja Malti Bhojwani, a neurolingvisztikus programozás szakértője. – „És amikor szükség van rá, megfogja a megfelelő információt és közvetíti számunkra.”

 

Például, tudjuk, hogy ez az ügyfelünk SMS-e, mivel korábban küldtünk neki egyet, majd a tudattalan elménk kiszámolta azt az időt, ami neki az elolvasásához szükséges azon információ alapján, ami a munkarendjéről rendelkezésre állt. Az intuíció olyan, mint egy jel, amely elárulja nekünk, mit tegyünk vagy mit ne tegyünk, s ezzel egy bizonyos irányba terel azért, hogy végül a megfelelő helyen és a megfelelő időben kössünk ki.

 

 

Elárulhatja, hogy helyes-e az irányultságunk. Legtöbbször váratlanul, előzmények nélkül érkezik. Az intuíció felhasználásának képessége hasonlít az izom működtetéséhez – meséli a Mumbaiból származó Bhojwani. S miként minden más izom a testben, úgy ezt is minél többet használjuk, annál erősebbek leszünk. Bhojwani, aki legújabb könyvében (Ne gondolj egy kék labdára) beszél a jelenségről, kifejti, hogyan ismerhető fel az előérzet és miként erősíthető meg egyszerű technikákkal.

 

A becsatlakozás

 

A „becsatlakozás” egy olyan fogalom, amit Bhojwani a meditációra használ – ami olyan egyedül töltött idő önmagaddal, amikor csendben ülsz, megkeresed a tengelyedet (középpontodat), imádkozol –, de használhatunk olyan kifejezést, amilyet szeretnénk. Mindösszesen annyit kell tennünk, hogy leülünk magunkkal egy „nyitott”, ellazult pozícióban: vállainkat kissé hátra engedjük, egyenes gerinccel ülünk, kezeinket és lábainkat nem keresztezzük.

 

Fogadd el azokat a gondolataidat és érzéseidet, amelyek felmerülnek, majd engedd el őket. Lassan tudatosítsd a légzésedet. Ha szeretnél, kérhetsz segítséget belülről egy magasabb erőtől. Ha nem, akkor idézz fel egy problémát, amelyhez segítségre van szükséged – ez arra utasítja a tudatodat, hogy merüljön alá a tudattalan elméd könyvtárába ezzel a szándékkal. A tudattalan ezután átnézi a megfigyeléseinek az állományát, majd mindent feldob, ami segíthet az adott szituáció megoldásában.

 

Bhojwani a hangsúlyt az univerzummal vagy a felső énnel való kapcsolatfelvételre helyezi. Ehhez elképzeli, hogy gyökerek nőnek ki a talpaiból a talajba, valamint hogy a fejéből kilépő rezgések az égig érnek. Mi is megpróbálhatjuk elképzelni, hogy fokozatosan megtelünk fehér fénnyel, boldogsággal vagy szeretettel.

 

Fókuszáljunk a szemöldökeink közötti térre, ahol a harmadik szem csakránk található, amennyiben hiszünk benne.

 

Bhojwani azt javasolja, hogy annyiszor végezzük ezt el, amennyiszer szeretnénk. Ez bármeddig tarthat, akár még elalvás előtt is csinálhatjuk. Napi három alakalommal végzett 3-5 perces ülés segíthet.

 

 

 

Kiterjesztés és összehúzás

 

Miután rácsatlakoztunk, tágítsuk ki a megfigyeléseink körét. Ezt három szinten tehetjük meg: vizuális, audiális és kinesztetikus módon, vagyis látás, hallás és mozgás útján.

Fogadd be a körülötted lévő színek és szövetek részleteit, a formák és az árnyékok közötti különbségeket. Vedd észre a hangok rétegjeit: a környezeted párbeszédjeit, a forgalom hangját, a madárcsivitelést és a fejedben lévő hangokat.

 

Majd jöjjön, amit a bőrödön érzel: a hőmérsékletet, a levegő mozgását, a kanapé érzetét, amin ülsz stb.

 

Miközben ezt tesszük, közelebb kerülünk ahhoz a tudatszinthez, amit a tudattalan észlel és tárol. Így képesek leszünk jobban felidézni azt.

 

Most húzzuk össze a fókuszt. Vegyünk egy dolgot. Mondjuk annak a széknek az érzését, amin ülünk, majd aprólékosan figyeljük meg az érzeteinket. A nyomást, amit érzünk, a széken lévő huzat feszülését, a csípőnk és a térdünk közötti feszültség keletkezését. Miközben az érzékeinket trenírozzuk, arra képezzük ki az elménket, hogy mindent felismerjen, amit korábban eltolt. Ezzel még szorgalmasabbá tesszük, hogy így legközelebb elárulja, amikor előérzetünk van.

 

Ezt akár egy játékká is tehetjük a munkából hazafelé tartó utazás közben.

 

 

Vezess naplót!

 

A megérzések felülvizsgálata segíthet azok megerősítésében. Vegyél egy jegyzetfüzetet és jegyezz le minden gondolatodat. Időről időre vedd szemügyre, hogy mennyi valósult meg belőlük, s végül felismerheted az erejüket. Ez segíteni fog neked az előítéleteid levetkőzésében. Pl.: Úgy vélted, hogy a barátnőd nem fogja visszakapni a munkáját, mégis megkapta. A megérzésed rossz volt, így az előítélet volt.

 

Amikor emberekkel találkozol, firkantsd le a róluk szóló benyomásaidat. Mr. A egyke, Ms. B bentlakásos iskolába járt stb. Amikor lehetőséged adódik rá, kérdezd mega vendégeidet és döntsd el, hogy valóban olyan-e. Majd álltísd le az észérveket. Pl.: Ms. B függetlensége és könnyed magabiztossága olyasvalami, amit az unokatestódnál tapasztalták, aki bentlakásos iskolába járt.

 

Ez a gyakorlat segíthet az információk felismerésében és a kapcsolatok kialakításában.

 

Minden összekapcsolódik

 

Egy másik Bhojwani által javallott gyakorlat: lásd, hogyan kapcsolódik egymáshoz minden dolog. Amíg nem működik közvetlenül az intuíciód, addig is ez segíthet lehiggadni válságos helyzetekben, ami közvetve azt jelenti, hogy az agyunk jobban teljesít, mivel ellazult, továbbá lehetővé teszi az előérzeteink észlelését.

 

A nap végén nyugtázzunk egy pozitív történést. Ez olyan apróság is lehet, mint például a kedvenc finomságunk váratlan elfogyasztása. Kövesd nyomon az események láncolatát, melyek idáig vezettek: kollégádnak egy ügyféltalálkozóra kellett volna mennie, de beteget jelentett (s téged irritált, hogy neked kellett beugranod helyette). Az ügyfél ragaszkodott, hogy egy étteremben kerüljön sor a találkozóra, ahol történetesen a te kedvenc desszertedet szolgálták fel. Íme, így ettél meg két karamellás banántortaszeletet a cég számlájára!

 

Miután szokásunkká tesszük ezt a rutint, nem fognak bennünket meglepni a pillanatnyi fennakadások/zavarok, s végül kezdünk majd hinni abban, hogy minden rendbe jön.

 

Fordította és szerkesztette: Száraz György

Forrás / Original article: http://www.riseearth.com/2017/11/plugging-in-your-intuition-meditation.html

 

Engedd meg, hogy figyelmedbe ajánljam a napvallás eseményeit!

 

 

Részt vehetsz programjainkon:

Csatlakozz hozzánk minden elkötelezettség nélkül!

Járd velünk együtt önmagunk felszabadításának útját, melynek segítségével egységet teremthetsz önmagadban és a környezetedben, s hozzájárulhatsz a világ rendjének helyre állításához!

 

Száraz György

Boldog napot!

TÁRSOLDALUNK: www.napvallas.hu
signature

No Comments Yet.

What do you think?