Holisztikus tábor - Július 13-15 - Jelentkezz!
Sign up with your email address to be the first to know about new products, VIP offers, blog features & more.

Az ősi idők szarvakat viselő embereinek és isteneinek enigmája

A szarvak az elsődleges természeti erőt, a megállíthatatlan erőt, valamint a fenséget fejezik ki. A szarvak az egész történelem során az erő szinonimái voltak.

A szarvakkal rendelkező állati istenségek kiemelkedő szerepet játszottak az ősi civilizációkban, ahol az erőt – a sumér bikaistenek, az egyiptomi kos- és bikaistenségek erejét – sugározták bele az ősi kultúrákba.

 

A szarvat növesztő ember nem túl gyakori látvány. Mégis, alkalmanként sor került erre a különös jelenségre és ennek nyomai megtalálhatók az ősi időben.

 

Ténylegesen van lehetőségünk olyan ősi leírásokat találni, amelyek szarvakat viselő istenekről és emberekről szólnak.

 

2.1

Amikor Mózes lejött a Sínai hegyről, két törvénytáblát tartott a kezében, s tudta, hogy az Urral folytatott beszélgetése nyomán nem nőttek ki a szarvai.

 

A fenti fotón láthatjuk Mózes szarvait. Ezek a szarvak a Vulgátából származnak (Kivonulás 34)

 

„Amikor Mózes lejött a Sínai-hegyről – a tanúság két kőtáblája Mózes kezében volt, amikor lejött –, Mózes nem tudta, hogy arcának bőre ragyogott, mivel vele beszélt. Amikor Áron és Izrael fiai látták, hogy Mózes arca ragyog, féltek a közelébe menni.”

Forrás : http://szentiras.hu/SZIT/Kiv34

 

A szarvakkal ábrázolt Nagy Sándor egy négydrahmás érmén Kr.e. 297-281.

A szarvakkal ábrázolt Nagy Sándor egy négydrahmás érmén Kr.e. 297-281.

 

Sok a vita e különös szakasszal kapcsolatban. Néhány tudós félreértésként értelmezi, mondván, bizonyára a „felszarvazott” és a „ragyogott” jelentésű szavak félrefordításáról van szó. De akadnak olyan tudósok is, mint amilyen Dr. Taylor Marshall, aki megvédi Michelangelo szarvakat viselő Mózes szobrát, s azt állítja, hogy a fordítás helyes.

Az ókori görög érméken Nagy Sándort két szarvval ábrázolták. Egy ókori szír legenda arról mesél, hogy Nagy Sándor szarvakat hordott a fején. A történet egy etióp változata kétszarvú emberként emlegeti Nagy Sándort.

 

2.4

 

Úgy vélik, hogy Nagy Sándort az egyiptomi Amon isten ikonográfiája szerint ábrázolták szarvakkal.

Az egyiptomi Amon-Rét kosszarvakkal jelenítették meg.

 

Szintúgy szarvakkal ábrázolták az egyiptomi Khnum istent, aki az egyik legősibb isten volt Egyiptomban, s imádatáról úgy hírlik, hogy már a dinasztiák előtti korszakokban is érvényben volt. Olykor négy kosfejjel ábrázolták, mivel így egyszerre jelenítette meg Ra napsitent, Su levegőistent, Geb földistent és Oziriszt, a túlvilág urát.

 

2.3

 

Khnum eredetileg olyan vízisten volt, aki a vélekedések szerint az összes vizet fennhatósága alatt tartja, ideértve az alvilág folyóit és tavait egyaránt. Ő volt a halottak védőistensége is.

 

Néhány ábrázoláson a görög Zeuszt egy kos szarvait viselő emberként mutatják.

Cernunnos a kelta mitológia egyik istensége, aki két rénszarvasagancsot visel a feje tetején. A legendák és a mítoszok A Szarvat Viselőként vagy a Szarvas istenként utalnak rá annak ellenére, hogy agancsai voltak és nem szarvai. Cernunnos–t Szarvas Úrként is ismerték, továbbá a Vadászat Szarvas Isteneként, az Erdők Szarvas Uraként, a Vadászat Uraként és az Állatok Fejedelmeként.

 

Pán a vadak, a pásztorok és a nyájak, a hegyi vadonok, a falusi zene istene és a nimfák társa.

Pán a vadak, a pásztorok és a nyájak, a hegyi vadonok, a falusi zene istene és a nimfák társa.

 

Az észak-amerikai, az európai és a távol-keleti mitológia egyaránt beszél egy szarvat viselő kígyóról.  Ez a mitikus alak a vízzel, az esővel, a villámlással és a viharral állt kapcsolatban.

 

2.5

 

Ezek után vessünk egy pillantást egy figyelemre méltó ősi leletre. Valamikor az 1880-as években egy hatalmas temetkezési dombot fedeztek fel Sayre-ben (Bredford megyében, Pennsylvania államban, USA)

 

Ezen a helyen egy amerikai csoport furcsa emberi koponyákat és csontokat ásott elő a föld alól. A koponyák normálméretű férfiaké voltak kivéve, hogy egy olyan csontos kinövéssel rendelkeztek, amely két hüvelykkel a szemöldök felett helyezkedett el. Úgy tűnt, mintha a koponyák szarvakat viseltek volna. A csontokat óriásként jellemezték, mivel hét láb (több mint két méter) magas embereket mutattak.

 

A tudósok úgy becsülik, hogy a testeket i.sz. 1200 körül helyezték el a földben.

 

A régészeti felfedezést jó nevű régészekből álló csoport tette, akik között ott volt Dr. G.P. Donehoo, a Presbiteriánus Egyház Pennsylvaniai állami méltósága; valamint A.B. Skinner, az Amerikai Kutató Múzeumból, továbbá W.K.Morehead, a Massachusetts-i Andover Phillips Akadémiájáról.

 

A csontokat és a koponyákat később a Philadelphiában található Amerikai Kutató Múzeumba szállították. Későbbi sorsuk ismeretlen. Nyilvánvaló, hogy a műtárgyakat ellopták és soha nem látták viszont.

 

A 19. században hasonló koponyákra bukkantak Wellswill (New York állam környékén és egy texasi El Pasi közvetlen közelében található bányászfaluban.

 

Mint arról magunk is megbizonyosodhatunk, a szarvak enigmái roppant ősiek. A régmúlt időkben a szarv a királyság szimbóluma volt. Nagy a valószínűsége annak, hogy a szarvábrázolások a hatalmas Kígyó Néppel állnak kapcsolatban.

Forrás: http://www.messagetoeagle.com/the-enigma-of-people-and-gods-with-horns-in-ancient-times/

Fordította és szerkesztette: Száraz György

Boldog napot!

TÁRSOLDALUNK: www.napvallas.hu
signature

No Comments Yet.

What do you think?

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..