Holisztikus tábor - Július 13-15 - Jelentkezz!
Sign up with your email address to be the first to know about new products, VIP offers, blog features & more.

Csontunk egyik fő alkotójáról, a kalciumról

A tejtől és sajttól kezdve a szardínián át a sötétzöld levélzöldségekig számtalan élelmiszerben van kalcium. Ez az elem fontos alapanyaga a csontoknak és fogaknak, amelyeket a szervezet teljes kalciumkészletének mintegy 99%-át tartalmazzák. A maradék 1% sejtek felépítésében és működésében, továbbá a véralvadásban játszik szerepet. Fölös mennyiségű kalcium ritkán van a vérben, de viszont ha szervezetnek több kalciumra van szüksége, mint amennyit az étrend biztosít azt a csontozatból pótolja. Így kialakulhat izomgyengeség, hátfájás, lágy és törékeny csontok.

 

kalcium

 

Terhesség idején a táplálék kalciumtartalmának nagyobb hányada szívódik fel, kalciumpótlásra így nincs szüksége, ha megfelelően táplálkozik. A napi kalcium szükséglet 700 mg (2 pohár tej). Terhes nők viszont ne fogyasszanak túl sok teát, kávét, búzakorpát és sót, mert ezek gátolják a kalcium felszívódást, másrészt fokozzák annak kiürülését. Az oxálsavat tartalmazó élelmiszerek (pl. spenót, rebarbara) szintén gátolhatják a kalcium felszívódását. A kalciumhiány gyakran D-vitamin-hiánynak tulajdonítható és gyerekeknél ó lábat vagy ikszlábat és tyúkmellet okozhat. Felnőtteknél csontlágyulást, reumát, csontritkulást okozhat.

Így mint masszőr kérek mindenkit hogy figyeljetek az egészségetekre arra hogy miből mennyit esztek hisz belülről fakadnak a külső problémák!

https://www.facebook.com/arpadmasszazs?ref=hl

 

Bolla Árpád

okleveles masszőr

TÁRSOLDALUNK: www.napvallas.hu
signature

No Comments Yet.

What do you think?

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..