Holisztikus tábor - Július 13-15 - Jelentkezz!
Sign up with your email address to be the first to know about new products, VIP offers, blog features & more.

Együnk csírákat! – Életerő növelés mesterfokon

Életünk minden egyes napját annak köszönhetjük, hogy van bennünk egy különleges energiafajta, mely rendszeresen megújul. Ez az életerő, vagy más néven az életenergia. Reggel, amikor felkelünk – egészséges esetben – tele vagyunk életerővel, életkedvvel és ennek köszönhetően jól indulhat a napunk. Az életenergia egy körforgás révén kerül a szervezetünkbe. Nagyon fontos, hogy mindig rendelkezzünk megfelelő mennyiségű életenergiával, különben könnyen megbetegedhetünk.

 

 

Ki ne szeretne sokáig fiatal vagy legalábbis fiatalos maradni? Az ifjonti hév, a lendületesség és a kreativitás állandó fenntartása valahol minden ember álma tudat alatt. Szeretnénk egészségesek maradni, nem szeretnénk összeszedni mindenféle nyavalyát – ez természetes igényünk. Ahhoz azonban, hogy fenntarthassuk az életerőszintünket, több dologra is érdemes volna odafigyelni.

 

Építő folyamatok és lebontó folyamatok alakítják az anyagcserénket. S ez igaz minden szinten. Testünkben ez jól nyomon követhető, hiszen a metabolizmusunk egyes fázisait már biológiaórán a fejünkbe verték tanáraink. Utalnék itt az emésztésre, a légzésre és az alvásra, mivel ezekből nyerünk ki óriási mennyiségű energiát, amit azután a testünk felhasznál. Ugyanez az „anyagcsere” megfigyelhető az auránkban is. Folyamatos kölcsönhatásban állunk környezetünkkel, melyből minden másodpercben energiát vételezünk, illetve melybe energiát áramoltatunk ki.

 

Mint mindig és mindenhol, az energiacserélődéseink közepette is a legfontosabb az egyensúly. Azzal kevésbé szeretnék most foglalkozni, hogy hányféleképpen gyengítjük magunkat energetikai szinteken, én inkább arra helyezném a hangsúlyt, hogy mivel újíthatjuk meg és frissíthetjük fel energiáinkat a testünkben és az auránkban egyaránt. Ehhez az egyik legkézenfekvőbb módszer a táplálkozás.

 

A helyes, spirituális alapokon nyugvó táplálkozásnak csodálatos hatásai vannak. Az életerő megtartás és növelés szempontjából egyes élelmiszereinknek kiemelt szerep jut. Ha a vitalitásról van szó, akkor toronymagasan az első helyen állnak a különféle növényi csírák.

Ezek a csírák ma már viszonylag könnyen beszerezhetők: hipermarketek polcairól csak úgy, mint otthon saját kezűleg magokból előállítva, csíráztatva. Utóbbi a legköltséghatékonyabb módszer. Minőségileg az otthon csíráztatott magvak ugyanolyan jók, mint a készen vásárolt társaik.

 

Tehát táplálékaink közül a csírákban található a legtöbb életerő. Természetesen tapasztalható némi eltérés a csírák származási helye és fajtái szerint, de alapvetően a csírák viszik a prímet az életerő akkumulálásban. A brokkolinak, a vöröskáposztának, a reteknek és a hagymának a csírái mind közül talán a legdúsabbak életerő energia tekintetében, ezért érdemes rendszeresen fogyasztanunk ezeket.

 

Itt sem kell túlzásokba esnünk. Már fél marék csíra elfogyasztása nagyban hozzájárul a napi energiaszükségletünk fedezéséhez. Sokféleképpen fogyaszthatunk csírákat: szendvicseken feltétként, salátákba tehetünk, de paprika, paradicsom mellett majszolhatunk felvágyottakhoz is. Érdemes a gyerekek tízórai vagy uzsonnai étrendjébe belecsempészni a csírákat, mert így könnyebben megszerettethetjük gyermekeinkkel ezt az életerőbombát.

 

Az élet, a teremtés esszenciája rejlik a csírákban. Gondoljuk csak el, hogy egy icipici csírában már benne található a kifejlett növény teljes tervrajza minden apró részlettel együtt. Ez alapján mekkora információ és energiaraktár minden egyes csíraszem! Persze itt is igaz, hogy ha egy mód van rá, akkor kerüljük a csírák hőkezelését, tehát ne főzzük, ne süssük, mert ezáltal károsodik a csíra és elveszíti előnyös tulajdonságainak javarészét. Illetőleg az erősebb savak sincsenek jótékony hatással a csíra életerejére. A legjobban akkor járunk el, ha nyersen fogyasztjuk a csírákat.

 

Fokozottan ajánlott a rendszeres csírafogyasztás: idősebb korban, valamint legyengült, beteg állapotú személyeknek, sportolóknak, kismamák számára, ha komolyabb fizikai vagy mentális megterhelésnek vagyunk kitéve, növésben lévők számára.

Egyébként hetente kétszer-háromszor mindenkinek javallott a csírafogyasztás pusztán egészség-karbantartási célzattal. Kivétel, akik allergiásak az adott növényre!

 

Boldog napot!

 

Száraz György

TÁRSOLDALUNK: www.napvallas.hu
signature

No Comments Yet.

What do you think?

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..