Holisztikus tábor - Július 13-15 - Jelentkezz!
Sign up with your email address to be the first to know about new products, VIP offers, blog features & more.

Gyógyító táplálkozás – tippek az influenza tüneteire

Különösen januárban és februárban okoz világméretű járványokat az influenza. Néhány tipp következik, amellyel az influenza tünetei úgy csökkenthetők, hogy közben a szervezetünk immunrendszere is erőre kap.

 

Nagyon fontosnak tartom, hogy mindenki ismerje az ősi, jól bevált recepteket, népi és szelíd gyógymódokat. Én nem valami ellen szeretnék kampányolni, hanem valamiért szeretnék kiállni. Ennélfogva a felesleges „mérgek” helyett az egészségre helyezem a hangsúlyt. Itt jön a képbe a táplálkozás és minden, ami a szánkon bemegy. (Ami a szánkon hangként kijön, az most nem tartozik szorosan ide.)

Tudom, hogy az ember jó esetben csak lemásolhatja vagy utánozhatja a természetet, mivel körülöttünk már minden jól ki van találva. Ugyanakkor egy mai városlakó ember számára teljesen vagy részben ismeretlenek a természetes antibiotikumok és hatóanyagok. A „gyógyító táplálkozás” című rovatban tanácsokat és javaslatokat szeretnék tenni a lehető legegyszerűbben arra, hogy mihez nyúlhatunk, akkor ha rosszul érezzük magunkat. Természetesen ez nem helyettesíti az orvost és az orvostudományt, de szervesen hozzátartozik a kulturális hagyományainkhoz.

 

E rövid bevezető után jöjjön az influenza tüneteinek a megszüntetésére tett javaslatok lajstroma a teljesség igénye nélkül.

 

Az influenza tipikus tünetei: fáradékonyság, étvágytalanság, rossz közérzet, köhögés, hidegrázás, fejfájás, ízületi fájdalmak, láz. Az influenzaként ismert betegséget vírus okozza, így ha elkaptuk, nem is olyan egyszerű megküzdeni vele. Az orvosok többnyire láz- és fájdalomcsillapítót írnak fel. Erre azért van szükség, mert számos szövődmény alakulhat ki. Sőt, sokszor antibiotikumokat is felírnak arra hivatkozva, hogy a másodlagos, főként baktériumok okozta fertőzésnek elejét vegyék. De mi lesz az influenzával? Mi veszi fel a harcot a vírusok ellen? Egy kérdés, amit sokszor megkerülnek, vagy a kifejlesztett védőoltás időben történő beadásával „oldanak meg” úgy, ahogy.

 

Megoldási javaslatok:

  • Vegyünk ki szabadságot és pihenjünk vízszintes helyzetben az ágyban, és ne erőltessük magunkat, ne merítsük le a maradék energiaraktárainkat!
  • Igyunk testsúlyunkhoz mérten elegendő mennyiségű, legalább 1,5-2,5 liter folyadékot naponta. El sem hisszük, hogy milyen fontos az immunrendszerünknek a folyadék!
  • Részesítsük előnyben a zöld teát.
  • Igyunk higított szénsavmentes és hozzáadott cukortól mentes zöldség- és gyümölcselveket olykor-olykor! (gyümölcscukor = energia, vitamin = immunitás)
  • Többször, kevesebbet étkezzünk: főleg gabonafélékkel tudunk jó hatásfokot elérni.
  • Külön ügyeljünk a vitaminbevitelre: eleinte természetes étrend-kiegészítők, de ha picit jobban vagyunk, akkor zöldségek és gyümölcsök formájában vegyük fel. Példák: sárgarépát, brokkolit, parajt stb. fogyasszunk.
  • A C-vitamint külön kiemelném: hidegen áztatott csipkebogyó húsában van rengeteg. Gyógyteaként, szörpként és lekvárként bármikor fogyaszthatjuk. Felturbózza a védekező rendszerünket, és jótékonyon hat a csontozatra és az érrendszerre is.
  • A valódi, tanyasi tyúkból készült húsleves a titkok titka. Kérjük meg a „főszakácsot”, hogy készítsen nekünk tyúkhúslevest jó sok zöldséggel. Egyebek mellett pótolja a sókat, a fehérjéket és a B-vitaminok egy részét.
  • Fogyaszthatunk halféléket is: könnyű emészteni őket és például értékes fehérjeforrások.
  • A bioflavonoidokról talán nem mindenki hallott, de a bodzáról és a hagymáról igen. A bodzából készíthetünk szörpöt és bort, a hagymából levest, s máris sok bioflavonoidot vittünk be, amelyek növelik az immunrendszerünk hatásfokát: gyulladáscsökkentő, vírusellenes és allergiaellenes hatásaik vannak. (Szent–Györgyi Albert a C-vitamin felfedezése közben melléktermékként bukkant rájuk.)
  • Bioflavonoid fronton szóba jöhetnek: citrom, narancs, grapefruit, csipkebogyó, sárgabarack, cseresznye, szeder, fekete ribizli, szőlő, szilva, paprika. A legyengült emésztés miatt talán a turmixok és facsart levek a legelőnyösebbek, de a lehetőségeknek csak a fantáziánk szabhat határt.
  • Jolly jokernek számít a fokhagyma. Jellegzetes illatát a kéntartalmú vegyületei okozzák. Az influenza szempontjából a vírus- és baktériumölő, a fájdalom- és lázcsillapító hatása miatt ajánlott. Pirítósra kenve, vagy kapszula formájában fogyasztják a leggyakrabban. Gerezdben, összezúzva, szárítva és porítva egyaránt alkalmazható. Felhasználására bőven találsz receptet az interneten. (pl.: fokhagyma tinktúra)
  • Szintén felbecsülhetetlenek az influenza enyhítésének szempontjából a méhészeti termékek. Különösen a méz és a propolisz javallott.
  • Természetesen a gyógynövények mellett sem mehetünk el szótlanul: cickafark, bodza, borsmenta és citromfű kiváló az influenza ellen, ha betartjuk a javasolt elkészítési módot és a megfelelő rendszerességgel, helyesen adagolva fogyasztjuk. Így nem csak az influenza tüneteivel szemben léphetünk fel hatékonyan, hanem mihamarabb visszanyerhetjük az étvágyunkat is.
  • A sor természetes hosszasan folytatható. Például az echinacea, homoktövis, ginzeng, cékla, macskakarom, gyömbér… is csodákra képesek influenza esetén.
  • Egy ellenjavallat maradt a végére: kerüljük az adalékanyagokkal teletömött élelmiszereket.

 

Boldog napot!

TÁRSOLDALUNK: www.napvallas.hu
signature

No Comments Yet.

What do you think?

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..