Holisztikus tábor - Július 13-15 - Jelentkezz!
Sign up with your email address to be the first to know about new products, VIP offers, blog features & more.

Itt az ideje, hogy kezdjünk valamit a gyerekeinket célzó marketinggel!

Szeptember 18-án a First Lady (az Egyesült Államok elnökének a felesége) összehívott 100 olyan szülőt, akik ugyanakkor vezetők, kormányszervi képviselők, kutatók és az élelmiszer-, valamint a médiaipar főtisztviselői (a McDonalds-tól a PepsiCo. át a Coca-Coláig), a valaha volt legelső, a gyermekeket célzó élelmiszer-marketingről szóló fehér házi gyűlésre. Ez egy nagy dolog volt.

 

http://img.src.ca/

 

Mivel Reagen elnök csökkentette a Szövetségi Kereskedelmi Bizottság hatalmát annak érdekében, hogy korlátozza, hogy a vállalatok mit, mikor és hogyan adhatnak el a gyerekeknek és a tinédzsereknek, ezért ez mindenki számára szabadon választható volt. Jelenleg csak az étel- és italiparágak évente közel 2 milliárd dollárt költenek a közvetlenül a gyerekeket célzó marketingre a feltűnő tévéreklámoktól a különféle olyan alkalmazásokig és honlapokig, amelyek sokkal inkább tűnnek játékoknak, mintsem reklámoknak.

 

A gyerekeket folyamatosan bombázzák. Egy átlagos gyermek évente 4000 élelmiszerrel kapcsolatos reklámot lát, amelyek közül majdnem mind cukor-, zsír- és sótartalmú termék. A srácoknak most már minden életterületen árulnak valamit, a tanteremtől kezdve, ahol az Oreo Sütis Számoló könyvek parádéznak tanári segédeszközökként, a játszótérig és a sportpályákig, ahol a logók szembeszökően vannak elhelyezve.

 

Ez egyáltalán nem magától értetődő. A tipikus gyerekeknek és tinédzsereknek szóló étrend ma elnyomja őket, túlzás nélkül. A 2-es típusú cukorbetegség és más étrenddel kapcsolatos betegségek arányszámai veszélyesen emelkednek, főleg a fiatalok körében. Mi pedig tudjuk, hogy ezeknek a betegségeknek – amikor oly fiatalon csapnak le – az egész élettartamra kiható következményeik vannak. Az étrenddel összefüggő betegségek szintén súlyos terheket rónak mindnyájunk vállára: manapság a megelőzhető, étrenddel kapcsolatos betegségekből fakadó közegészségügyi költségek évente több milliárd dollárba kerülnek.

Az Amerikai Szív Társaság becslései szerint a szív- és érrendszeri betegségek kezelésére fordított költségek megháromszorozódhatnak a következő két évtizedben, s 2030-ra elérhetik az évi 800 milliárd dollárt. Egy évtizeden belül pedig lehetséges, hogy a 2-es típusú cukorbetegség 500 milliárd dollárba fog kerülni. Nehezünkre esik ezt helyesen felfogni. Több mint 1 billió dollárt fordítunk arra, hogy azokat a közegészségügyi válságokat megfizessük, amelyeket elkerülhetnénk azzal, hogy megváltoztatjuk az élelmiszerekhez fűződő kapcsolatainkat? Ez szamárság.

 

http://foodmatters.tv/

 

Nincs min csodálkozni, legfőbb ideje, hogy a Fehér Ház – és az élelmiszergyártó vállalatok – cselekedjenek.

 

Az élelmiszeripar éveken át azt hajtogatta, hogy ez egy önkéntes alapon működő (életmód) változtatás. Ámde a bizonyítékok mást mutatnak. Az olyan vállalati ellenőrzéseknek, amelyek megígértetik, hogy csökkentik az egészségtelen termékek élelmiszer-marketingjét, nem sikerül megvédeni a 12 éven aluli gyermekeket „az efféle élelmiszereket reklámozó marketinges módszerek mindegyikétől”.

Az Egészségügy legfrissebb számában a Betegség Ellenőrző Központ egykori tisztviselője világossá tette: „az élelmiszeripar ismételten meghiúsította azon szövetségi erőfeszítéseket, amelyek a gyerekeket célzó élelmiszer-marketinget kívánták megfékezni.”

 

Nevezzenek szkeptikusnak, de oly sok évtizednyi tétlenség és a jó irányvonal szándékos akadályoztatása után nem hiszek abban, hogy az élelmiszeripar saját magától változtatni fog ezen.  Arra van szükségünk, hogy az igazi politika megváltozzon és ne csak az ipar pörögjön.

 

És itt jön a képbe Ön és én, valamint remélhetőleg Michelle: Bizonyosodjunk meg a felől, hogy az élelmiszeripar tisztában van azzal, hogy a gyermekeinkkel nincs semmi dolga.

 

Forrás: http://www.wakingtimes.com/

 

Fordította: Száraz György

 

Boldog napot!

TÁRSOLDALUNK: www.napvallas.hu
signature

No Comments Yet.

What do you think?

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..