Holisztikus tábor - Július 13-15 - Jelentkezz!
Sign up with your email address to be the first to know about new products, VIP offers, blog features & more.

Jézus valóban járt Indiában?

A Messiás ismeretlen történetei című játékfilm jelentős vitákat lobbantott lángra, amikor megjelent Indiában, mivel azt állította, hogy Jézus a keresztre feszítést követően Keletre utazott. És tanulmányozta a hinduizmust és a buddhizmust, továbbá egy Kashmiri sírban temették el.

 

http://1.bp.blogspot.com/

 

Az indiai keresztény vezetőktől eredő támadásokra válaszolva Subhrajit Mitra, a film producere, rámutatott arra, hogy bár „sem a Biblia, sem a főáramlatú evangéliumok nem adnak hitelt az efféle elméleteknek…, léteznek bizonyítékok Jézus indiai tartózkodására a hindu, az iszlám és a buddhista szövegekben.”

 

Kijelentette, hogy találunk említést egy „Jézus-szerű emberre” „Jeruzsálem, Alexandria, Törökország, Perzsia, Afganisztán, Pakisztán, Tibet és India szent könyveiben”.

 

Az indiai filmkészítőt Nicolai Notovitch, orosz kalandor és Holga Kersten, német tudós 19. századi írásai inspirálták. Miután Notovitch visszatért a Dzsammui (Jammu) és Kashmír államban lévő Ladakh tartományba tett 1887-es látogatásáról, megírta „A Jézus Krisztus ismeretlen élete” című könyvet. Mivel egy évszázaddal később Holga Kersten érdeklődését felkeltette Notovitchnak Jézus keleti utazásáról szóló beszámolója, kiadott két bestseller könyvet Jézus Indiában élt, illetve A Jézus-összeesküvés címmel.

 

Mindkét szerző olyan népszerű legendákat és történeteket mesél el, amelyek Jézus Ladakh-ban és a Kashmiri völgyben, valamint Varanasi városában tett látogatását meséli el. Varanasi városa az indiai Uttar Pradesh észak-közép államában található. Azt állítják, hogy Jézust a Kashmiri Srinagar kerület Kan Yar körzetében épített ősi sírban temették el. Továbbá azzal állnak elő, hogy Jézus először gyerekkorában ment Indiába, azért, hogy hindu guruktól tanuljon, majd később visszatért Palesztinába, hogy a Keleten tanultakat tanítsa. Túlélte a keresztre feszítést és visszatért Indiába, ahol 120 évesen hunyt el.

 

http://ligiclee.com/

 

Nonovitch azt bizonygatja, hogy 1887-ben a Ladakh-ban található elzárt Himis kolostorban való tartózkodása alatt mutattak neki egy olyan írást, amely Jézus, vagy „Issa” – ahogyan állítólag őt keleten hívták – ismeretlen életét ecseteli. Ez az Issa szöveg, amit egy szerzetes/láma fordított Notovitch-nak tibeti nyelvről, azt ismerteti, hogy „az elveszett évei” alatt Jézust jógik tanították Indiában, Nepálban és a „Himalája hegyeiben”.

 

Mivel úgy találta, hogy a kézirat „valódi és eredeti”, Notovitch fenntartotta, hogy a tartalmát „közvetlenül a feltámadás után” vetették papírra, miközben magát a kéziratot bizonyíthatóan a Kr. u. 3. századból származtatta. Notovitch elmesélte, hogy azt a „két kéziratot”, amit neki Hinis-ben mutattak „tibeti nyelvjárásban írt különböző másolatok alapján állítottak össze, amelyeket a Lassa-i könyvtár tekercseiből fordítottak és 200 évvel Krisztus után hozták el Indiából, Nepálból és Maghadából”.

 

Amikor Notovitch visszatért Európába, sok vita kerekedett a kézirat eredetiségét illetően, amelyről azt állította, hogy tanulmányozta. Még azzal is megvádolták, hogy ő egy szélhámos, aki sohasem járt azokon a helyeken, amelyeket leírt. Az egyik kétkedő Swami Abhedananda.

 

Abhedananda elutazott a Himalája északi területeire és elhatározta, hogy keres egy másolatot a Hinis-i kéziratról és leleplezi a csalást. A Kashmir O Tibetti című útikönyvében meséli el Hinis gompában (gompa jelentése kolostor) tett utazását, és ez tartalmaz egy olyan 224 versszakból álló bengáli fordítást, amely lényegében megegyezik Notovitch szövegével. Abhedananda ezáltal bizonyosodott meg az Issa legenda valódiságáról.

 

http://reluctant-messenger.com/

 

1925-ben Hinis-be megérkezett egy másik orosz, Nicolai Roerich. Ő egy filozófus, tudós és tehetséges művész volt. Úgy tűnik, hogy ugyanazt a dokumentumot találta meg, amit Notovitch és Abhedananda is. Majd feljegyezte ugyanazt az Issa legendát a saját útinaplójába.

 

Miközben kutatásokat végzett a „A Messiás ismeretlen történetei” című filmjéhez, Subhrajit Mitra-t különösen rabul ejtette egy olyan Bhavishya Maha Urana című könyvben szereplő történet, amely Shalivahana király és egy Issa-Masih-ként (Jézus a Messiás) emlegetett szent ember közötti találkozást mesél el, amelyre Srinagar közelében került sor jóval a keresztre feszítés után. Leírja Issa-nak a Kashmíri tartományba történő megérkezését és azt, hogy Shalivahana király, aki a Kushan-i tartományt i.sz. 39-50-ig igazgatta, valamint hogy hogyan látta rövid ideig vendégül a látogatóba érkezett szent embert. Kr.u. 15-ben összeállított Bhavishya Maha Purana egyike a hinduizmus 18 könyvének.

 

Holga Kersten szerző és kutató azt mondja, hogy több mint 21 történelmi dokumentum létezik, amely Jézusnak az Indiában töltött időszaka mellett tanúskodik, ahol ráadásul Issa-ként és „Yuz-asaf”-ként is ismerik. A Jézus Indiában élt című könyvben, amit először 1983-ban adtak ki Németországban, Kersten módszeres és mértékadó vizsgálatokat végzett Jézusnak a keresztre feszítés előtti, Közel-Keleten, illetve az Indiában és más helyeken töltött életének bizonyítékáról.

 

Kersten szerint Jézus keleti utazásának megannyi története azért fontos, mert kiemeli „annak a fontosságát, hogy újból ráleljünk a forrásokhoz vezető ösvényre, Krisztus üzenetének örökérvényű és központi igazságaira, amelyek már szinte a felismerhetetlenségig összekeveredtek az olyan meglehetősen világi intézmények szentségtörő törekvéseinek köszönhetően, amelyek maguknak követelik a vallási tekintélyt. Ez egy olyan kísérlet, amely megnyithatja az utat az új jövő felé, s amely szilárdan a múlt igazi spirituális és vallási kútfőin alapul.”

 

Forrás: http://www.newdawnmagazine.com/

 

Fordította: Száraz György

 

Boldog napot!

TÁRSOLDALUNK: www.napvallas.hu
signature

No Comments Yet.

What do you think?

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..