Holisztikus tábor - Július 13-15 - Jelentkezz!
Sign up with your email address to be the first to know about new products, VIP offers, blog features & more.

Leonardo spirituális üzenete

Aligha lehetne egyetlen cikkben felsorolni a világtörténelem talán legsokoldalúbb zsenijének a műveibe kódolt üzeneteit és művészi csínytevéseit, mégis szólnunk kell róla amolyan gondolatébresztő gyanánt.

 

Talán nem mindenki ismeri Leonardo humoros oldalát, pedig volt neki ilyen is. A Mester szerette megtréfálni a kortársait. Mindegy volt neki, hogy a szomszédokat ugratja, vagy elmés szerkezetetekkel, mechanikus oroszlánokkal rémisztgeti az udvarhölgyeket, volt benne valami vidám hajlam az élcelődésre. Az anekdoták szerint a pápát például arról igyekezett meggyőzni Leonardo, hogy a szekrényében egy sárkány bujkál. Leonardo mókás képességeit azonban nem csak efféle téren villogtatta, hanem a rejtjelezésben is kamatoztatta.

 

Leonardo műveit olyan tudatosság hatotta át, amelyet csak gyaníthatunk, sejthetünk, de egyelőre nem jelenthetjük ki, hogy minden vonatkozásban képesek vagyunk értelmezni. Ez a megállapítás érvényes a torinói lepelre is, már ha feltételezzük, hogy ő készítette.

Mindenesetre, amennyiben a mester portréja elevenedik meg a leplen, akkor az spirituális szempontból már komoly jelentőséggel bírhat. A fénykép, illetve a negatív ugyanis mindazokat a lelki erőket is tartalmazza kicsiben, az információk szintjén, amelyeket az ember individuumát alkotják. Ily módon a fénykép egy mágikus erőraktár – immáron ereklye. Hasonlatosan a Szent Lándzsához vagy bármely más relikviához, a személyes erőminta egy hozzáértő számára jelen van és örökre megőrződik egy vásznon, egy fémben, egy kristályban, a vérben stb. Ezt pontosan tudták a templomosok, a johanniták, a szabadkőművesek, a kabbalisták, az illuminátusok, a különféle titkos társaságok, Hitler vagy a mágiában és a szellemtudományokban jártas bármilyen személy manapság.

 

A torinói leplen jól látható, hogy a fej élesen elkülönül a testtől. Talán a kettő nem is ugyanannak a személynek a része. Amikor Leonardo üzeneteit fogják vallatóra, többen is arra következtetnek, hogy ezzel üzenni kívánt a mester: a fent és a lent elválasztódik egymástól. Picknett és Prince olvasata szerint ez a szimbolizmus azt reprezentálja, hogy akit lefejeztek, felette áll annak, akit keresztre feszítettek. Vagyis egy burkolt eretnekséget fogalmazhat meg arra vonatkozóan, hogy mi a johanniták valódi dogmája a keresztényekkel szemben. Tudvalevő, hogy Leonardo Szent Jánost tartotta Krisztusnak, a Felkentnek és nem Jézust. A magam részéről azonban nem értek egyet ezzel a megállapítással, de ezt is megemlítem, hogy mindenki maga dönthesse el, miben hisz.

 

Vannak, akik még ettől is tovább mennek és a torinói leplen található vérfoltok létéből vonnak le következtetéseket. Érvelésük abban áll, hogy a hullából egy idő után nem csordogál vér. Ha pedig Jézus valóban meghalt a kereszten, hogy utána harmadnapra a próféciákat beteljesítve feltámadhasson, akkor a levett és vászonba pólyált testén nem csordogálhatnának vérfoltok, legalábbis nem úgy, ahogyan a mai lepel ábrázolja. Ebből azután azt a következtetést vonják le, hogy Jézus élt még a kereszten, amikor levették. Minekután ebből az aspektusból nem tekinthető igazi mártírhalálnak az áldozata, amely tény már önmagában hamissá teszi az egyház létét. Vajon tényleg ezt sugalmazta volna a torinói lepel? Az elmélet kidolgozói szerint ez is egy gyenge pontja a lepellel kapcsolatos enigmáknak.

 

Ha kiderülne, hogy a fenti teóriáknak egyik-másik meglátása igaz, akkor a legfőbb spirituális üzenete Leonardo da Vincinek éppen az lenne, amit beavatottként és egy (vagy több) titkos társaság tagjaként vagy vezetőjeként mindig is tudott: a világot vezető egyik vallás pillérei ingatagok és a tiszta vallást valami megfertőzte az évszázadok alatt, aminek a hatására a hívők félre lettek vezetve. Nem az erényes oldalra és a csodákra célozva ezzel, amelyek mindig is az igaz hiten alapuló életvitelből fakadtak, hanem az igazi vallás eltorzítására. Ha ugyanis valaki netán összerakná a képet ily módon, helyesen illesztené egymás mellé a sok-sok leleplező mozaikdarabkát, akkor rájöhetne a valódi üzenetekre.

 

Az külön Leonardo pikantériája és humora, hogy saját eszközével kísérli meg legyőzni az egyházat, amikor időzített bombaként rejti bele műveibe a saját, keresztény oldalról nézve unortodox világképét és értékítéletét.

Továbbá, ha Leonardo valóban egyházi megrendelésre készített egy másolatot vagy pótlást a torinói lepel helyébe, akkor az ötlet a Vatikán mögött álló, mindig is homályba burkolózó titkos társaságok valamelyikétől eredhetett. Ha ez így van, akkor ők biztosan tisztában vannak az eredetiség mibenlétével, s megteszik a megfelelő lépéseket. Erre fel válaszul a johannita-beállítottságú, leleplező csoportok is lépni fognak majd. S ez így fog menni valameddig: egy állítás, egy tagadás, vádak és ellentámadások, mígnem a világ megváltozik.

 

Végül, adjuk meg az esélyét a tévedésnek is. Lehet, hogy semmi sem igaz úgy abban a formában, ahogyan ma gondoljuk, hiszen sok minden vitatható és megkérdőjelezhető, ami persze mindkét oldalról mindig elmondható. Mindazonáltal, a történelmi valóság közvetett és közvetlen bizonyítékain érdemes időről-időre újra elgondolkodni.

 

Boldog napot!

TÁRSOLDALUNK: www.napvallas.hu
signature

No Comments Yet.

What do you think?

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..