Holisztikus tábor - Július 13-15 - Jelentkezz!
Sign up with your email address to be the first to know about new products, VIP offers, blog features & more.

Paál Zoltán élete és titkai

Paál Zoltán egy olyan ősi képesség birtokosa volt, amely kétségtelenül csak nagyon keveseknek adatott meg. 1945-ben egy manysi fiatalemberrel való találkozása nyomán került kapcsolatba a manysi és a honfoglalás előtti mitológiával, a magyar mesekinccsel és regevilággal. A Szalaváré Turával való találkozás örökre megváltoztatta az életét, mint ahogyan az teljes életművéből és szellemi hagyatékából kiderül.

 

Paál Zoltán egy ózdi munkáscsaládban született 1913-ban. Őseinek javarésze palóc volt. Szokványosnak mondható gyári munkás életet élt, megnősült és kislánya született. 1944 végére a szovjet front elérte Ózd határát. A visszavonuló németek át akarták telepíteni a vasgyárat a hátországba, ami végül is nem valósult meg taktikai okok miatt. A munkások többségét ’45 januárjában behívták munkaszolgálatra, s elindították Németország felé. Köztük volt Paál Zoltán is.

A Vág völgyében jártak éppen, amikor Sztrecsnó mellett pihenőt vezényeltek a menetoszlopnak. Ez az esemény annak a tanyának a közelében történt, ahol majdani tanítója, a sámánhagyaték őrzője társaival várakozott és felkészült arra, hogy minél több embert szöktessenek meg a munkaszolgálatosok közül. Ahhoz, hogy teljesebb képet kapjunk a szóban forgó eseményről, tegyünk egy kis kitérőt.

 

Paál Zoltán élete akkor ért el spirituális fordulópontjához, amikor 1945 elején a Felvidéken egy Sztrecsnó nevű településen szükségszerűen összetalálkozott Szalaváré Tura manysi fiatalemberrel, az utolsó manysi fősámán unokájával, aki egy szovjet partizánosztaggal került Magyarországra. Paál Zoltán egy palóc származású ózdi gyári munkás volt, akit a németek éppen munkaszolgálatra vittek akkoriban. A két fiatal közötti barátság ekkor kezdődött.

 

Turáról azt kell tudni, hogy ő az Ob vidékén látta meg a napvilágot a manysik szent városában, Vezsakoriban. Nevét a nemzetségük származáshelye nyomán kapta. Nagyapja, a fősámán, már gyerekkorától elkezdte beavatni kis unokáját a sámán-szertartásokban, megismertette a Tórem-hitvilággal és a közös ősemlékezettel. Így ismerkedett meg a palúzok vagy felső-úzok történetével, akik egykoron elvándoroltak tőlük nyugatabbra.

 

A sámánhit szerint amikor a kétezer éves világhónapok váltanak, akkor a rokon népeknek át kell egymásnak adniuk a múltban felhalmozott szellemi örökségüket, hogy a hitviláguk és a hagyatékuk fennmaradhasson. Így esett, hogy a manysiknak a megbízatásukat át kellett adni az úzoknak, illetve azok leszármazottainak a palúzoknak (palócoknak). Turát erre a hatalmas feladatra készítette fel a nagyapja, s meghagyta neki, hogy majd a Göncölszekeret követve találja meg a magyarokat és az úzokat, mivel ők következnek a szellemi központ gondozásában.

 

Tura útra kelt és kalandos élete a szovjet biztonsági emberek karjába sodorja. Kémnek gondolták az elfogói. Ekkor találkozott egy finnugor szakos tanárral, aki pártfogásába vette, mert beszélte a nyelvét és elhitte Tura szellemi küldetését. Igor Szalmi kapitány azt javasolta védencének, hogy jelentkezzen egy partizániskolába, mert így deszantosként majdan le fogják dobni Magyarországon. A kiképzés során Tura megtanult magyarul. Így kerülhetett be abban az ejtőernyős csapatba, amelyiket 1944-ben ledobtak Magyarország és Szlovákia területére. Turáék Fülek mellett értek földet. Ekkor a csendőrök már razziáztak a környéken, s csak egy juhász lányának köszönhetően sikerült megmenekülnie a fősámánnak. A Sors azonban egy bombatámadással csakhamar véget vetett a bimbózó frigynek. Ezután további kalandok útján jutott el Sztrecsnóhoz, ahová a Sors Paál Zoltánt is vezérelte.

 

Tehát Sztrecsnó határában járunk, amikor egy légiriadó káoszában sikerül Paál Zoltánnak is kereket oldania Turáék segítségével. Tura azonnal felismeri a palóc emberben küldetésének célját. Erős barátság szövődik kettejük között, sorsközösséget vállalnak. Tura szinte azon nyomban megkezdi Paál Zoltán okítását. Kapóra jön nekik, hogy Zoltán pár nappal később megöl egy medvét, ami lehetővé teszi, hogy beavatása ősi manysi tradíció szerint medvetor formájában történhessen. Így esett, hogy Tura rovósámánná avatta Paál Zoltánt. Kötelezte őt arra is, hogy minden információt, amit tőle hall, majd később vessen papírra, hogy tudása az utókor számára megmaradjon.

 

Paál Zoltán eleinte tiltakozott a megbízatása ellen, mondván, ő nem méltó kiválasztott egy ilyen hatalmas feladatra. De Tura elmagyarázta neki, hogy az ellenállása természetes és hogy csak az lehet beavatott, akinek három lelke van és ezen felül palóc. Paál Zoltán tökéletesen alkalmasnak bizonyult erre.

Itt kell megjegyezni, hogy a manysik szerint minden embernek három lelke van. Az egyik az élet lélek, amely a halál pillanatában megszűnik. A másik a vándorlélek, amely a halál után elhagyja a teste és később az újjászületéskor átköltözik az új testbe. A harmadik az óm lélek, amely isteni eredendő, de az emberek többségében a halálkor megsemmisül. Ebből következik, hogy csak kevés ember születik újra óm lélekkel. Paál Zoltán ilyen volt. Az óm lélek ruházza fel a beavatottat a gondolatátvitelre, arra, hogy tértől és időtől függetleníteni tudja magát, valamint hogy a többi beavatottal tudja a kapcsolatot tartani.

 

Tura elmagyarázta Paál Zoltánnak, hogy mindent le kell majd jegyeznie évtizedek múltán és egy Új Arvisurát (igazszólást kell készítenie.) Tura megitatta Zoltán a sámánok italával, amelynek hatására spirituális képességek jöttek elő belőle. Tura végül Paál Zoltán kezei között halt meg és utolsó szavaival küldetésére emlékeztette utódját és békét kívánt a Földnek és az emberiségnek. És Paál Zoltán teljesítette, amit kellett.

 

Boldog napot!

TÁRSOLDALUNK: www.napvallas.hu
signature

No Comments Yet.

What do you think?

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..