Sign up with your email address to be the first to know about new products, VIP offers, blog features & more.

Simon mágus – aki pénzért akarta megvásárolni a Szentlelket

Simon személyében egy legendás mágust ismerhetünk meg, aki képes volt repülni, szobrokat életre kelteni, tűzön járni sérülések nélkül, halottakat feltámasztani, és ahogy a keresztény kutatók beállítják, ő volt az, aki Krisztus vetélytársaként lépett fel. De vajon helyesen ismertették meg velünk Simon mágus alakját? Kiderül e cikkből.

 

Minden forrás egyetért abban, hogy ez a Simon nevű figura valóban egy mágus volt, aki a legnagyobb csodák véghezvitelére is képes volt, amennyiben a halottak feltámasztását és a halálos betegségek gyógyítását annak vesszük.

 

Az egyházi írók és az olyan egyházi propaganda-szerzők szerint, mint például André Nataf, Epiphanius, Luckert, Mongtague Summers álláspontja szerint Simon a következő módon jellemezhető: kuruzsló, ördögűző, az eretnekség mintaképe, az első eretnek, a simónia (szimónia) nevű bűn névadója (egyházi pozíciók vagy lelki javak pénzért történő megvásárlása), szexuálmágiát gyakorló, a római katolikus egyházat gyűlölő, akit Szent Péter hatástalanít vagy győz le.

Mindebből pedig az következik, hogy Simon hatalma a Sátántól származott, míg Jézusé a Teremtőtől.

 

Ezzel szemben a korabeli emberek egy része olyannyira szerette és tisztelte Simont, a varázslót, hogy még szobrot is emeltek számára Rómában. 

Vannak olyan kutatók, akik nem értenek egyet a fent említett Simon alakkal, hanem egészen másmilyennek látják Simont. Szerintük Simon mágus elvei és munkássága az alábbiak szerint körvonalazható:

  • Jézus szövetségese
  • Jézus mellett Keresztelő János tanítványa
  • később többek szemében Evangélista
  • egyiptomi kereszténység vallója
  • egyiptomi mágus (Alexandriában is kapott beavatásokat)
  • istennő-kultuszok helyreállítója
  • a feminin és maszkulin világerők (ami Kínában a Yin-Yang) hatásainak megfogalmazója
  • egy, a nőiséget istenítő szekta alapítója
  • a korrumpálódó egyház leleplezője

 

 

A legutóbbi, a korrupcióra utaló kijelentés különösen akkor nagyon elgondolkodtató, amikor az Apostolok cselekedeteiből megtudjuk, hogy Simon megkísérelte Szent Pétertől megvásárolni a szentlelket, ám egy mágikus tusában alulmaradt. Ugyanakkor némi ellentmondást vélek felfedezni a jó színben feltűnő egyház eme korrupció-ellenesnek beállított tette és a későbbi, Szent Péter nevével fémjelzett egyház (pápaság) történelméből egyértelműen igazolható és bizonyítható korrupciós-ügyek és botrányok között. A pápaság történetében megszámolni is nehéz, hányszor esett a pápaság a Simonról elvezetett simónia bűnébe.

 

Kelemen elmélkedéseiben (III. sz.) olvasható, hogy Simon Keresztelő János követője volt, akinek ő a kedvenc tanítványa volt, miként Jézus is Keresztelő Jánostól, mint esszénus mestertől tanult. Ha ez így volt, akkor vajon mi fordította egymással szembe e két tanítványt. Egyáltalán szabad-e, vagy szükséges-e Simon mágust Jézus ellenfelének tekintenünk? Netán jobb volna nem Jézus, hanem csupán a feltámadás után a 2. században szerveződő, immáron egyre inkább korrumpálódó egyházi kezdemény riválisának tekintenünk ezt a mágust, aki még személyesen ismerte Jézust és a tanítványok valódi tanításait.

Lehetetlen lett volna utólag megváltoztatni a Biblia Simon mágusra vonatkozó sorait? Elképzelhetetlen volna, hogy a 3-4. században összeállított és sok szempontból átírt Biblia nem korhűen és valósághűen mutatja be János kedvenc tanítványát? Mindezek után csoda, hogy Simon mágusban az első századok Aleister Crowley-ját véljük felismerni?

 

Boldog napot!

TÁRSOLDALUNK: www.napvallas.hu
signature

No Comments Yet.

What do you think?